Lady Helmsman Web Forum

Frågor och tankar kring havets vackraste båt
Lady Helmsman Web Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Re: Ev köp av Lady

Tack för svaret. Det är som du säger ett rejält projekt, men då jag även har en annan båt som jag seglar med (en Amigo 23 för dagseglingar) så skulle jag kunna ha denna som ett 5-årsprojekt för att ställa den i ordning till sitt ursprungsskick så gott det går. Den är i övrigt snygg, men behöver massor med kärleksfull omvårdnad och en hel del pengar. Funderar på att ge ägaren som inte tagit i båten på många år ett skambud och riskera några kronor och min egen arbetstid. Den behöver repareras i fören med lagning av delamieringen/svullnaden efter frysskadan, ev öppning av laminatet inifrån på vissa delar med risk för rötskador i balsan, lagning med lämpligt material tex epoxi, troligen helt nya segel, sprayhood, bomkapell, ev ny motor och drev, nya fall och stag och skotlinor mm, nya ledningar och slangar osv osv... Hu, jag har snart övertygat mig själv om det vansinniga i denna idé, men...

Det är en vansinnigt snygg båt egentligen, och om man inte har så bråttom så kanske det kan gå. Det som oroar mig mest är skrovproblemen och risken för ev röta i balsalaminatet, resten går ju att ordna även om det kostar pengar med nya segel och motorer. Masten ser rak ut även om den är lite matt och medfaren. Jag ska i vart fall gå igenom den nogsamt och kolla allting innan jag ger ett eventuellt bud och sen får vi se. Budet blir lågt och har jag tur så tar han det inte och så kan jag släppa detta...

Om jag köper båten återkommer jag med info löpande, och torde väl i det läget gå in i er klubb.

Lars

Re: Re: Re: Ev köp av Lady

Hur gick det med ladyrenoveringen/köpet ?????