Lady Helmsman Web Forum

Frågor och tankar kring havets vackraste båt
Lady Helmsman Web Forum
Start a New Topic 
Author
Comment
View Entire Thread
Re: Skit i tanken!!!

På Fisksätra Båtklubbs hemsida finns en länk till ett produktblad från A-filter. De har en biocidtillsats som man slår i tanken för att förhindra att alger slår sig ner.
http://fbk.has.it Välj Länkar och sedan A-filter.

Kim Alpgård
SWE18

Re: Re: Skit i tanken!!!

Jo, du tipsade om detta i höstas. Känns lite hokuspokus tycker jag, men kanske värt att prova. Har nu hittat fästena till tanken och räknar med att lyfta ut den i morgon för rengöring.

/Jocke

Re: Re: Re: Skit i tanken!!!

Passa på att ta den till Plåt-Larssons för provtryckning och montage av manluckor värda namnet...

Misstänker att jag har en spricka i någon av svetsarna, upptäckte till min fasa att kölsvinet var fullt av brun vätska. Innan sjösättning...


För att ingen skall tro att det är septitanken som spökar så, det finns ingen. Släpa på massa skit...finns väl ingen anledning

Re: Skit i tanken!!!

Heter man Persson i efternamn behöver man kanske inte åka till Rolle ? S.....tank är väll ganska mysigt att ha om man vill ta ett morgondopp eller? Mastfot till SWE 34 var inte så enkelt som jag trodde, så nu blir det lite kvällsarbete med TIG svetsen istället. (Ingen påmastning i helgen alltså ) MVH Peter